RSS

Keputusan PMR aku [ Luahan ]

  • hari ni keputusan PMR keluar.
  • aku pergi sekolah tadi dalam pukol 11: 30.
  • sampai2 je ramai kawan2 aku kat sane.
  • terubat jugak suspen aku bile pandang dorang sume.
  • ade yang gelak2
  • yang menangis pon ade.
  • yang muke x de pape pn ade.
  • aku sampai je dekat dewan nak amek SLIP.
  • aku nampak Guru kelas aku, aku pergi la dekat tempat duduk yang telah disediakan untuk setiap kelas
  • sekali cigu kesayangan aku cakap, " eh , alan. ha tunggun kejap.."
  • time die carik Slip aku, bukan maen berdegup2 laju jantung aku.
  • time die sebut " ha neh die " lagi lah nak tercabut
  • aku pon bace lah keputusan aku.
  • ikotkan hati aku aku nak pengsan je.
  • nak meraung dekat situ pon same.
  • memang aku sedih gile nak mampos.
  • aku pandang ayah aku kat belakang.
  • aku tunjjuk slip aku.
  • ayah bace dgn senyap.
  • lepas tuh ayah pandang aku balik.
  • then aku amek sgala sijil yang aku belum amek lagi dan aku terus berlalu keluar dari dewan.
  • aku keluar dengan hati yang sangat kecewa.
  • time nak keluar dewan, member2 aku sempat tegur.
  • "lan2 ! bape? bape ? " aku tersentuh sbb drg ambil berat kat aku.
  • sempai kat luar dewan. ayah cakap " nak terus balek ke nk jumpa kawan2 dulu ? "
  • aku cakap balik lah terus.
  • dalam kereta aku dapat curik2 pandang dekat ayah aku yang die sebenarnya kecewa dengan result aku. Maklumlah. aku neh macam terikat . Kakaq aku yang pertama 8A. yang kedua 9A. yang ke tiga pon 9A.
  • sampai aku ? dalam kereta tadi aku menangis sikit2.
  • ikotkan hati nak meraung je.aku tahan dlu.
  • sampai je dekat rumah , aku tak pandang ssiape. 
  • terus masuk bilik.
  • aku kunci pintu tutup langsir, tingkap.
  • aku tutup kpale aku dgn slimut terus meraung.
  • ntah biar la sape yang dengar aku menangis ke dkt luar bilik neh.
  • aku memang dah x boleh tahan.
  • mesti aku die perkecilkan time gathering keluarga ke.
  • dah la sdare aku neh perempuan, trial ary tuh die dpt 9A. lagi la aku tensyen.
  • aku x taw nak cakap ape lagi dah.
  • result neh pon bn org pnye.
  • mmg dh terbukti aku punye.
  • terima je lah seadanya.
  • tahun depan aku nak pasang azam baru.
  • nak berjaya.
  • SPM lagi penting ! aku jatuh sekali x makne aku jatuh selamenye2
  • tadi makcik aku da call rumah. mngkin td die call hnset aku x dpt kot sbb aku da tutup.
  • die pn tanye lah result bape sume.
  • aku pn ckp la plhn2. time ckp result tuh mcm nk nanges lagi.
  • makcik aku dgr die ckp "okay lah tu, congratulations la dekat alan "
  • sejuk hati aku.
  • x taw la mak aku dah taw belom result aku.
  • mesti ayah aku dah telefon mak aku kot tadi.
  • hm. aku kena tanam azam !
  • azam !
Aku cuma dapat 2A 6B 1D

                                         A - BAHASA MELAYU
                                         A - MATHEMATICS
                                         B - BAHASA INGGERIS
                                         B - SCIENCE
                                         B - SEJARAH 
                                         B - GEOGRAFI
                                         B - KHB
                                         B - PENDIDIKAN ISLAM 
                                         D - BAHASA ARAB

*dalam banyak2 neh bahasa arab lah paling aku tensyen sekali. kalau boleh aku nak semak balek je dekat kerajaan. Maaf kan alan mama, abah. alan x dapat nak gembira kan hati mama ngn abah seperti mana along, angah, ifah gembira kan mama ngn abah dulu.


            ~alan~




0 comments: